Ukázka z letního dvojčísla Šamana: Jak mít zdravé spaní

SA-07-17-MAKETAŠaman magazín 7 – 8 / 2017
Termín vydání: 1. 7. 2017
Žádejte v prodejnách tiskuPredplatne
Tel.: +420 225 985 225
(všední dny 08:00 – 18:00)

Čím dál víc lidí trpí nespavostí nebo přerušovaným spánkem, který plnohodnotně nedobije baterky. Naštěstí pro vás máme pár jednoduchých zásad, rad a tipů, díky nimž si znovu obnovíte spánkovou rovnováhu.

Kvalitní a plnohodnotný spánek je pro zdraví nezbytný. Dochází během něj k celkové regeneraci těla, zpomaluje se dech a snižuje tělesná teplota, tělo odpočívá.

Pokud je ale spánek přerušovaný nebo se dlouho převalujete v posteli, než usnete, a celková délka odpočinku není aspoň šest hodin, je to špatně. Jak to ale zařídit, abyste zase spali jako nemluvňata?

Vyberte si správné „ležení“

Čím jste starší, tím více záleží, na čem a pod čím budete ležet. Matrace postele je jedním z pilířů dobrého spaní. Každý má samozřejmě rád něco trochu jiného, ale obecným základem je dostatečně pevná matrace, ale ne tvrdá.shutterstock_238411312

Stejně důležitý je i polštář, lidé, kteří trpí na bolest krční páteře, by mohli vyprávět. Pro někoho je lepší spát bez polštáře nebo je s malou podpěrou, někdo má rád více zvednutou hlavu, pak je ale dobré volit speciální, anatomické polštáře, které neničí krční páteř.

Přikrývka by neměla být těžká duchna, pod kterou sotva dýcháte. Pro horkokrevnější je dobré mít lehčí peřinu nebo deku na léto a teplejší variantu na zimu.

Lůžkoviny by měly být z přírodních materiálů, žádná chemie, která se lepí na pokožku a může i zhoršovat ekzémy. Také myslete na to, abyste v ložnici i v zimě pořádně vyvětrali. Aspoň pět minut předtím, než jdete spát. Chladnější vzduch svědčí spánku a pod peřinou vám zima určitě nebude.

(…)

Chcete vědět více? Celý text a mnoho zajímavých článků, rad a tipů najdete v letním dvojčísle magazínu Šaman, které vychází v pátek 30. června! FCB-BANNER-SA7ZDE si magazín můžete předplatit za zvýhodněných podmínek a ZDE najdete seznam trafik, kde ho lze zakoupit.